Billy Talent - Afraid Of Heights

Банда: Billy Talent
Албум: Afraid Of Heights
Лейбъл: Warner Music, 2016
Жанр: Alternative Rock, Punk Rock, Emo, Post-Hardcore

Илиян Иванов

Billy Talent е една от бандите, които винаги съм харесвал много, никога не успях да обикна. Канадците са си изградили изключително специфичен стил, комбиниращ пънк рок, емо и алтърнатив рок, който ги отличава от повечето имена на тази сцена, но все нещо не им достига, за да ми станат на сърце.

Но няма лошо де. Има хиляди други хора по света, които буквално ги обожават - особено в родината им и в Германия, където Billy Talent са мега звезди и реализират платинени продажби и достигат номер 1 в класациите. Новият им албум Afraid Of Heights ме остави с леко смесени чувства обаче.

След трилогията от едноименни албуми и последвалия ги ударен Dead Silence, групата издаде компилация с най-доброто, а барабанистът Арън Соловонюк временно трябваше да предаде палките на Джордан Хейстингс (Alexisonfire), заради усложнения с множествената склероза, от която страда от години.

Първите два сингъла - едноименната песен и Louder Than The DJ почти ме отказаха да чуя целия албум. Но както се казва, и двете успяха да "узреят". Afraid Of Heights е едновременно и радиофонично и отнесено парче. Все пак след след известен брой прослушвания, започнах да го харесвам, макар да не е сред топ попаденията тук. Louder Than The DJ пък е енергично, готово да стане концертен фаворит, като големият му минус остава леко повърхностния текст, в който се говори за "спасяването на рокендрола".

Големите победители в албума са откриващата Big Red Gun и Rabbit Down The Hole. Първото от двете парчета е типично за Billy Talent - заредено с ярост и с голям припев, а текстът осъжда саркастично тревожното нарастващо решаване на проблеми посредствам огнестрелни оръжия. Rabbit Down The Hole, което е над 6 минути, ще навее асоциации с Alice In Chains - бавно, почти фолк интро, което се развива с мощни стоунър рифове, допълнени от лирики за наркотична зависимост.

Afraid Of Heights има и други определено добри моменти - сравнително бързата песен Time Bomb Ticking Away, включването на електроника в Horse & Chariots, където е постигнат някакъв дарк уейв ефект дори и похвалната защита на правата на бежанците в Европа във February Winds. Afraid Of Heights страда от лека липса на кохезия между отделните тракове, което не е непременно непростимо, а и дори песните с кусури си остават слушаеми.

Billy Talent са интересна група с готини идеи и изпълнения, но лично на мен пак нещо не ми достига да ги вдигна на по-висок пиедестал. Хубавото на албума е, че тези канадци не са безразлични към случващото се в политическия спектър на живота - тенденция, която започна с Dead Silence. Лошата е, че Billy Talent имат по-голям потенциал, който така и не разкриват напълно.
7/10
Препоръчителни песни:   Big Red Gun     Louder Than The DJ     Rabbit Down The Hole    Horses & Chariots     February Winds

Други подобни албуми:

Коментари

  1. Пишеш много вдъхновяващо! Този албум не ми е от най-любимите, но Billy Talent винаги имат място в плейлистите ми :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хей, благодаря за коментарите! Радвам се, че ти е допаднало съдържанието на блога ми. Бях малко изненадан, когато видях, че някой ме е "бомбардирал" с коментари. Обикновено, ако някой ми пише нещо, е негативно :D
      Поздрави

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации