Аз, фенът: 11 въпроса с Теодор Цветков

Грубо казано, остават два месеца до края на годината, което означава, че скоро ще почнат да се правят класации за най-доброто, което слушахме в Scraggled Music през 2016. Имаме идея да запитаме на подобна тема част от гостите, които участваха в рубриката "Аз, фенът", но все още избистряме плана за действие.

Междувременно лексиконът ни има нов гост, който и преди се подвизавал в публикациите на блога. Става дума за Теодор Цветков - китарист, басист, барабанист и вокалист, свирил в един куп банди от родния пънк ъндърграунд - It Is Good That We Never Met, Negative One, Paperwings, Flyswatter... а сигурно има и други, за които сега не сетих. Но четете, четете...

С коя песен най-често свързваш детството си? 

Две са. Едната сам си я пусках постоянно, а другата постоянно ме намираше по радиото. Незнайно защо беше доста популярен избор на радио „Канал Ком“.
Парчетата бяха:
KISS – I Was Made For Loving You
Army Of Lovers – Give My Life

Коя беше първата касетка, коятo си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум? 

Купувал съм си точно една касетка, тъй като повечето ги налазвах от баща ми, който имаше какво ли не. Нашите така и не разбраха за моята покупка, тъй като я крих усърдно. Въпросната касетка си купих от една будка на автогарата във Враца и понеже ме беше срам, си измислих история, че е подарък за някого. Касетката съдържаше неповторимия първи албум на Румънеца и Енчев.

Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката? 

In Flames, защото бях толкова малък, че не осъзнавах, че е „ок“ за една банда да си прави експерименти с музиката си и да се отдалечава драстично от първите си (и в повечето случаи най-успешни) издания. Да кажем, че дълго време ме беше страх от "trve полицията",  но In Flames ми помогнаха да превъзмогна това и се радвам, че се научих да се впечатлявам от рисковете, които дадени банди поемат, отколкото да се правя на "justice warrior“ и да изпусна толкова много интересна музика.

Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил? 

Ахат във видинската спортна зала – помня, че ме беше срам да правя „метълските рога“ пред други хора. Бях на 5.

Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

Разбрахме се за ПЕТ (бел. ред. - не е като да си първият, който се опитва да мами с бройката)! Пиша първите, които ми дойдат на ум, защото си ценя нервите, а подобен въпрос може да ме изкара от релси, защото ще съм принуден да споря със себе си. А който е пробвал да спори с мен, знае...
#DEFENDPOPPUNK selfie starter pack
exclusivelyfor the readers of
Scraggled Music!


Kid Dynamite – Self-Тitled (защото това е албум, който не може да ми писне)
The Fugees – The Score (защото албума е „Fire AF” и ще ме топли)
Blink-182 – Enema Of The State (няма да се обяснявам...)
Funeral Diner – The Underdark (защото рано или късно ще се озова по гръб, взирайки се в безкрайното и МРАЧНО небе и не ми хрумва по-добър саундтрак от този)
Crystal Castles - Crystal Castles II (защото рано или късно ще ме обземат суицидни мисли и ще ми трябва албум, който да ме "бутне от ръба“.
P.S. Не харесвам този албум!

Има ли банда, или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш, или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Понеже много пъти съм „тормозил“ познатите си с любими диско и евроденс хитове (както и няколко избрани парчета на Marvin Gaye и Bee Gees), ще премина към нещо, което може и да изненада някого. Преди бая години “свих“ един диск от колата на нашите и не бих могъл да опиша колко много обичам този албум и колко емоционално ми въздействаше тогава и сега. 
Албумът се казва "Treta Majka” и е съвместен проект на Влатко Стефановски, Мирослав Тадич и Теодосий Спасов. В Zamunda го има и силно го препоръчвам (бел. ред - нещо подочух, че торент сайтът е спрян, така че, ако някой иска да го чуе, може да се окаже проблем). Жанр : Acoustic, ethnic, folk prog, prog related..

Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя?

Scorpions, защото не може всяка година да "шашкат“ лелките с прощално турне!

Кой е най-недооцененият албум за всички времена? 

Mineral – The Power Of Failing. ТОЧКА .

Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Много години минаха, но все още не мога да приема, че Brand New написаха три перфектни албума и след това издадоха Daisy.

Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея?  

Дълго време се опитвах да се зарибя по Code Orange (Kids), защото притежаваха доста характеристики на банда, която бих слушал и накрая успях. След това се появиха Twitching Tongues и ми отне още повече време да разбера дали си струват опитите, но и те си пробиха път в моя Spotify. В момента „мъча“ Angel Du$t... Ше видим това колко ще продължи.

Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група? 

Аз лично ги използвам, за да ги сравня с личните си впечатления или да науча някой интересен факт за албума/изпълнителя. Не мисля, че ми се е случвало ревю да промени коренно отношението ми към даден албум/изпълнител, така че ще трябва да отговоря с „по-скоро не“.

ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА

Коментари

Популярни публикации